Her er Treningfrues beste tips!

Treningsfrue løping
Med denne boka håper Camilla Aastorp Andersen å bidra til økt treningsglede, motivasjon og kunnskap, særlig hos jenter og unge kvinner.

1. Ikke start for hardt!


Tilpass mengden etter det du tror du kan klare. Det finnes ingenting som er mer demotiverende enn stadig vekk å ligge bak skjemaet i de målene man har satt seg. Mestring er noe av det viktigste om jeg skal klare å være motivert over tid.

2. Planlegg ukens økter hver søndag


Dette er et tips jeg anbefaler alle å gjøre. Gode rutiner og planlegging er nøkkelen til å kunne få tid til det man ønsker seg. Noter gjerne ned øktene du skal ha, i en kalender, slik at du har en oversikt når uken begynner.

3. Avtal noen av øktene med en venn


Jeg liker godt å trene alene, men innimellom er det gøy å være flere. Spesielt godt liker jeg å løpe sammen med venninner, enten det er intervaller på mølla eller langturer i skogen. Det å forplikte seg til en økt eller to i uken kan være nok motivasjon til å fullføre.

4. Invester noen kroner i nytt treningstøy


Det å kunne unne seg litt nytt på klesfronten gir en god følelse når du skal på trening. Du føler deg vel, blir motivert og det skal ikke mer til for å få frem et smil om munnen.

5. God musikk på øret er viktig


Det er utrolig hvor mye motivasjon du kan hente fra en god spilleliste, så bruk gjerne litt tid på å lage din egen. Gjerne ulike spillelister til ulike aktiviteter. Du finner noen om du søker på Treningsfrue på Spotify også.

6. Noter ned treningsøktene dine


Det er utrolig motiverende å følge med på sin egen progresjon.

7. Sett deg mål, store og små


Det er viktig for motivasjonen at du faktisk klarer å nå de målene du har satt deg, enten de er store eller små. Noen hårete mål kan være greit å sette seg, men kanskje det kan være lurt å ha dem litt langt fremme i kalenderen?

Treningsfrue Camilla Aastorp Andersen er en av Norges største bloggere innenfor trening og helse. Hun jobber som personlig trener, foredragsholder, influencer og coach.